JAK UCZYMY?

Żłobek No Bell to miejsce dla dzieci, których rodzice poszukują alternatywy dla tradycyjnej opieki nad małymi dziećmi. Nie dążymy do ujednolicenia całej grupy naszych podopiecznych, wręcz przeciwnie – kluczowe jest dla nas dostrzeżenie wyjątkowości każdego z nich.

WEJŚĆ W ŚWIAT

Sztuka nauczania jest sztuką wspólnego odkrywania

Mark van Doren

W

No Bell pozwalamy dziecku samodzielnie odkrywać nowe rzeczy i zjawiska. Doceniamy chłonność jego umysłu, zdolność szybkiego przyswajania nowych umiejętności. Kameralność żłobka pozwala na nawiązanie pozytywnej i indywidualnej relacji z opiekunem. Bliskość przedszkola gwarantuje zaś możliwość naturalnego przejścia między jednym a drugim etapem.

Podstawą dla prowadzonych przez nas zajęć jest pedagogika Marii Montessori. Czerpiemy również z innych koncepcji, zgodnych z przyjętą przez nas ideą edukacji, w tym m.in. z programu zabaw fundamentalnych. Oferujemy zajęcia umuzykalniające według koncepcji E.E. Gordona, a dla chętnych dzieci – czytanie globalne metodą Domana.

BO LICZY SIĘ DZIECKO

Rodzice chcą mieć odpowiedzialne dzieci, sprawnie radzące sobie w społeczeństwie, ale kompetencji społecznych nie zdobywa się na zajęciach, na których rządzi przymus i posłuszeństwo

Jasper Jull

W No Bell bierzemy pod uwagę rytm rozwoju dziecka i jego prawo do samodzielności. Zgodnie z naszą filozofią, asystując w procesie rozwoju naszych podopiecznych staramy się wykorzystać ich naturalny potencjał rozwojowy, zainteresowanie otaczającym ich światem.

Żłobek No Bell to miejsce w którym dziecko będzie się aktywnie rozwijać, będzie to jednak robić w zgodzie ze swoimi możliwościami.

Jesteśmy przekonani, że naturalne predyspozycje dziecka, jego chłonny umysł, naturalna fascynacja nowymi zjawiskami (tzw. faza wrażliwa) stanowią doskonałą podstawę do samodzielnego i zdrowego rozwoju. Nasze pomoce dydaktyczne pozwalają na rzeczywiste wsparcie procesu budowania inteligencji i charakteru dziecka.

Ponieważ umysł nie może skupiać się na wszystkim, mało interesujące, nudne i monotonne zajęcia po prostu nie zostaną zapamiętane

Lana Ellison

BAW SIĘ I UCZ

W

ykorzystywane przez nas zabawy i różnorodne aktywności wspomagają naturalny i harmonijny rozwój dziecka. Stymulujemy proces rozwijania mowy, wspólnie z dziećmi ćwiczymy percepcję wzrokową. Dla dzieci wykazujących zainteresowanie, przygotowaliśmy również program nauki wczesnego czytania.

N

asza uwaga koncentruje się na: rozwoju samodzielności dziecka oraz umiejętności współpracy i życia w grupie rówieśniczej, stymulacji rozwoju poznawczego, emocjonalnego i motorycznego, rozwoju twórczego myślenia, wzmocnieniu motywacji poznawczej.

CISZA TEŻ UCZY

Cisza jest żywiołem, w którym formują się rzeczy wielkie

Thomas Carlyle

Zgodnie z ideą Marii Montessori w żłobku ogromną rolę przywiązujemy do zajęć wyciszających.

Swoiste „lekcje ciszy” są wstępem do nauki skupienia i koncentracji.

Pozwalają dzieciom zaangażować się w wykonywaną czynność. Dzięki tym zajęciom dostrzegają one otaczający ich świat, zaczynają go właściwie postrzegać, a w konsekwencji się nim interesować w bardziej zorganizowany sposób. Zajęcia te traktujemy jako wstęp do lekcji uważności.

KRAINA DŹWIĘKU

Muzyka – to początek i koniec wszelkiej mowy

Ryszard Wagner

Wszyscy wiemy, że muzyka łagodzi obyczaje. Nie wszyscy jednak pamiętamy o tym, że ma ona niezwykle istotny wpływ na psychikę i organizm człowieka. W No Bell muzykoterapia jest ogromnie ważnym elementem pedagogiki żłobkowej. Wykorzystując koncepcję E.E. Gordona, staramy się rozwijać zdolności audiacyjne naszych podopiecznych.

Muzykoterapia rozwija bowiem nie tylko predyspozycje artystyczne, ale również pozwala na wykształcenie umiejętności słuchania, łączenia dźwięku i słowa, które okazują się niezwykle istotne w trakcie nauki języków.

OKO NA ŚWIAT

Nie pozwól, by minął ci choć jeden dzień bez spojrzenia na doskonałe dzieło sztuki, wysłuchania wspaniałego utworu muzycznego i przeczytania, w części, jakiejś wspaniałej książki

Johann Wolfgang von Goethe

W

żłobku No Bell królują zabawki z naturalnych surowców i montessoriańskie pomoce dydaktyczne.

Stanowią one jedno z bardzo ważnych narzędzi stymulujących proces poznawczy dziecka, ułatwiają kształtowanie zdolności motorycznych i obserwacyjnych.

Półki zapełnia starannie dobrana literatura. Książki przyciągają uwagę nie tylko swoją zawartością, ale także piękną grafiką, na którą również zwracamy uwagę. W sali znajdują się reprodukcje ważnych dzieł malarskich – wszystko po to, aby od samego początku w dzieciach kształtować poczucie estetyki.